۱۳۸۸ مرداد ۲۰, سه‌شنبه

تستسترون
--------------------------------------------------------------------------------

اطلاعاتی در مورد تستسترون البته بيشتر از جنبه پزشکی

تستسترون

موارد مصرف‌: تستوسترون‌ در درمان‌كمبود آندروژن‌ ناشي‌ از هيپوگناديسم‌اوليه‌، تأخير بلوغ‌ در مردان‌، سرطان‌پستان‌، كم‌خوني‌، تأخير در رشد، likensclerosus و ميكرو سفالوس‌ به‌كار برده‌مي‌شود.البته دربدنسازی به جهت عضله سازی و افزايش قدرت استفاده ميشود.



مكانيسم‌ اثر: در سلول‌ بافت‌ هدف‌تستوسترون‌ توسط آنزيم‌ -5 آلفا ردوكتازبه‌ -5 آلفا دي‌ هيدروتستوسترون‌ (DHT)تبديل‌ مي‌شود. تستوسترون‌ و DHT به‌گيرنده‌هاي‌ درون‌ سيتوپلاسمي‌ متصل‌ ومجموع به‌ جايگاه‌هاي‌ خاصي‌ در هسته‌سلول‌ متصل‌ مي‌شوند. كمپلكس‌ استروئيدـ گيرنده‌ نسخه‌برداري‌ را آغاز كرده‌ و درنهايت‌ سبب‌ افزايش‌ ساخت‌ پروتئين‌مي‌شود.که در نتيجه منجر به افزايش ساخت عضله ميشود.



فارماكوكينتيك‌: مانند ساير استرهاي‌تستوسترون‌ انانتات‌ ابتدا به‌ فرم‌ فعال‌تستوسترون‌ آزاد هيدروليز شده‌ كه‌ خودممكن‌ است‌ به‌ دو متابوليت‌ اصلي‌ فعال‌DHT و استراديول‌ تبديل‌ شود. طول‌ اثردارو بيش‌ از ساير استرهاي‌ تستوسترون‌مي‌باشد و نيمه‌ عمر آن‌ حدود 10-15 روزاست‌. متابوليسم‌ دارو كبدي‌ بوده‌ ومتابوليت‌ها عمدت در ادرار ترشح‌مي‌شوند. به‌دليل‌ وجود چرخه‌ كبدي‌ ـروده‌اي‌ مقداري‌ از دارو از طريق‌ مدفوع‌دفع‌ مي‌شود.



موارد منع‌ مصرف‌: تستوسترون‌ درصورت‌ وجود سرطان‌ پستان‌ در مردان‌،سرطان‌ پروستات‌، نارسايي‌ قلبي‌،بيماري‌هاي‌ قلبي‌ ـ كليوي‌ حاد، خيز، عيب‌كار كبد، سابقه‌ انفاركتوس‌ ميوكارد،افزايش‌ كلسيم‌ خون‌ و بزرگي‌ پروستات‌،بايد با احتياط مصرف‌ شود.



هشدارها: 1 ـ در كودكان‌ و نوجوانان‌ درحال‌ رشد خطر انسداد پيش‌ از بلوغ‌اپي‌فيزهاي‌ استخواني‌، بلوغ‌ جنسي‌زودرس‌ در مردان‌ و بروز صفات‌ ثانويه‌جنسي‌ مردانه‌ در زنان‌ وجود دارد. رشداستخوان‌ بايد هر شش‌ ماه‌ توسطراديوگرافي‌ دست‌ و مچ‌ كنترل‌ شود.

2 ـ در افراد مسن‌ احتمال‌ افزايش‌ خطربزرگي‌ يا سرطان‌ پروستات‌ با مصرف‌دارو وجود دارد.

3 ـ در مردان‌ احتمال‌ ايجاد اوليگواسپرمي‌،آزواسپرمي‌ و ناباروري‌ طي‌ مصرف‌ بامقادير بالا وجود دارد.

4 ـ در بيماريهاي‌ كبدي‌، قلبي‌ و كليوي‌،بيماريهاي‌ ايسكميك‌ قلب‌، زيادي‌ فشارخون‌، صرع‌، ميگرن‌ و متاستاز استخوان‌دارو بايد با احتياط تجويز شود.



عوارض‌ جانبي‌: احتباس‌ سديم‌ به‌ همراه‌ ادم‌،افزايش‌ كلسيم‌ خون‌، افزايش‌ رشداستخوان‌، نعوظ غيرطبيعي‌ و مداوم‌ آلت‌تناسلي‌، بلوغ‌ زودرس‌ و انسداد اپي‌فيز قبل‌از بلوغ‌ در مردان‌، بروز صفات‌ ثانويه‌جنسي‌ مردانه‌ در زنان‌، توقف‌اسپرماتوژنز در مردان‌، نامنظم‌ شدن‌سيكل‌ قاعدگي‌ در زنان‌ و تحريك‌پذيري‌مثانه‌ يا عفونت‌ دستگاه‌ ادراري‌ در مردان‌از عوارض‌ جانبي‌ دارو هستند.



تداخل‌هاي‌ دارويي‌: به‌دليل‌ افزايش‌ اثرداروهاي‌ ضد انعقاد در مصرف‌ همزمان‌ باآندروژن‌ها مقادير اين‌ داروها بايد براساس‌زمان‌ پروترومبين‌ تنظيم‌ شود. تنظيم‌ مقدارمصرف‌ داروهاي‌ ضدديابت‌ و انسولين‌ نيزبه‌ دليل‌ كاهش‌ قند خون‌ لازم‌ مي‌باشد.مصرف‌ همزمان‌ دارو با داروهاي‌هپاتوتوكسيك‌، سبب‌ افزايش‌ بروز سميت‌كبدي‌ مي‌شود. مصرف‌ مقادير بالاي‌آندروژنها به‌ همراه‌ هورمون‌ رشد انسداداپي‌فيزها را پيش‌ از بلوغ‌، تسهيل‌ مي‌كند.



نكات‌ قابل‌ توصيه‌: 1 ـ كارسينوماي‌هپاتوسلولار و نئوپلاسمهاي‌ كبدي‌ بامصرف‌ مقادير بالا و دوره‌هاي‌ مصرف‌طولاني‌ مدت‌ گزارش‌ شده‌است‌.

2 ـ در مصرف‌ طولاني‌ مدت‌ احتمال‌ ايجادناباروري‌ در مردان‌ وجود دارد.



مقدار مصرف به جهت درمان‌: در درمان‌ هيپوگناديسم‌مقدار مصرف‌ اوليه‌ 250 ميلي‌گرم‌ هر 2-3هفته‌ و ميزان‌ مصرف‌ نگهدارنده‌ 250ميلي‌گرم‌ هر 3-6 هفته‌ از طريق‌ تزريق‌آهسته‌ داخل‌ عضلاني‌ مي‌باشد. در درمان‌سرطان‌ پستان‌ 250 ميلي‌گرم‌ هر 2-3 هفته‌يك‌بار تجويز مي‌شود.



اشكال‌ دارويي‌:

Injection: 100 mg/ml, 250 mg/ml



اکسی متولون


--------------------------------------------------------------------------------

امروز توضيحاتی در مورد داروی اکسی متولون که در بدنسازی استفاده زيادی ازش ميشه مينويسم البته اين توضيحات بيشتر جنبه علمی داره و بدنسازان لازم است که حداقل اين اطلاعات را از اين استروئيد داشته باشند.



موارد مصرف‌: اكسي‌ متولون‌ يك‌ استروئيدآنابوليك‌ است‌ كه‌ مانند سايراستروئيدهاي‌ انابوليك‌ در درمان‌ كم‌ خوني‌ناشي‌ از ضعف‌ شديد مغز استخوان‌ وپيشگيري‌ از عواقب‌ آنژيوادم‌ ارثي‌ و يادرمان‌ تاخير در رشد، مصرف‌ مي‌شود.که البته در بدنسازی برای افزايش حجم عضلانی وقدرت استفاده ميشود.



مكانيسم‌ اثر: استروئيدهاي‌ انابوليك‌ بادخالت‌ در متابوليسم‌ پروتئين‌ها و تحريك‌اشتها باعث‌ تغيير ذخيره‌ پروتئين‌مي‌شوند. همچنين‌ با افزايش‌ توليداريتروپوئيتين‌ و افزايش‌ ميزان‌ گلبول‌هاي‌قرمز و هموگلوبين‌ باعث‌ بهبود كم‌ خوني‌مي‌شوند.که در نتيجه در اثر ورزش باعث افزايش حجم عضلانی و افزايش قدرت ميشود.



موارد منع‌ مصرف‌: در صورت‌ ابتلاء به‌سرطان‌ پستان‌، عيب‌ شديد كار كبد،افزايش‌ شديد كلسيم‌ خون‌ و سرطان‌پروستات‌ نبايد مصرف‌ شود.



هشدارها: 1 ـ در صورت‌ وجود ناراحتي‌قلبي‌ يا سابقه‌ انفاركتوس‌ ميوكارد بايد بااحتياط مصرف‌ شود.

2 ـ اين‌ دارو ممكن‌ است‌ باعث‌ كاهش‌ قندخون‌ در افراد ديابتي‌ شود.



عوارض‌ جانبي‌: آكنه‌ يا روغني‌ شدن‌ پوست‌،بزرگ‌ شدن‌ كليتوريس‌ در زنان‌ يا آلت‌تناسلي‌ مردانه‌، خشن‌ شدن‌ صدا در زنان‌،اختلالات‌ قاعدگي‌ و رشد غير طبيعي‌ مو،افزايش‌ نعوظ در مردان‌، تحريك‌ پذيري‌مثانه‌، حساس‌ شدن‌ پستان‌ها وژينكوماستي‌ از عوارض‌ جانبي‌ دارو هستند.و در استفادهای زياد و طولانی مدت آسيبهای برگشت ناپذير کبدی.



تداخل‌هاي‌ دارويي‌: مصرف‌ همزمان‌ اكسي‌متولون‌ با داروهاي‌ ضد انعقاد ممكن‌ است‌باعث‌ افزايش‌ اثرات‌ اين‌ داروها شود.مصرف‌ همزمان‌ با ساير داروهاي‌ سمي‌براي‌ كبد ممكن‌ است‌ باعث‌ تشديد عوارض‌سمي‌ دارو بر روي‌ كبد شود.



نكات‌ قابل‌ توصيه‌: 1 ـ درمان‌ با دارو بايد باحداقل‌ مقدار مصرف‌ شروع‌ شود.

2 ـ مصرف‌ رژيم‌ غذائي‌ متعادل‌ از نظرپروتئين‌ و كالري‌ براي‌ دست‌يابي‌ به‌ اثرات‌درماني‌ مناسب‌ لازم‌ است‌.



مقدار مصرف‌:

بزرگسالان‌: مقدار 5mg/kg/day ـ 1مصرف‌ مي‌شود. براي‌ درمان‌ كم‌خوني‌ممكن‌ است‌ به‌ 6 ـ 3 ماه‌ درمان‌ نياز باشد.

كودكان‌: در نوزادان‌ و كودكان‌ نارس‌مقدار 18mg/kg/day يا 5mg/m2 بصورت‌مقدار واحد مصرف‌ مي‌شود.



اشكال‌ دارويي‌:

Tablet : 50 mg


تستوسترون سوسپانسیون
استروئید ها 1 نظر
مصرف این دارو با افزایش مطلوب حجم و قدرت بدنی همراه است اما این نکته را نیز همواره به خاطر داشته باشید که مصرف آن با عوارض جانبی شدید و ناگواری بسیار زیادی نیز همراه خواهد بود. این دارو به سرعت به هورمونهای جنسی زنانه تبدیل می شود. بنابراین بروز عوارضی نظیر نوک سینه و احتباس آب و املاح در بدن و حتی تجمع چربی در باسن و پاها نیز با مصرف این دارو دور از انتظار نخواهد بود. مصرف این دارو بدون همراهی آن با یک آنتی استروژن قوی، عملا خودکشی محض است. دزهای سنگین این دارو منجر به برزو نارسایی کلیوی و فشار خون بالا در آدمی می شود. نمونه های آمریکایی این دارو که مطمئن تر نیز هستند امروزه در بازارهای جهانی کمیاب شده و در عوض نمونه های ساخت دیگر کشورها که از اعتبار چندانی نیز برخوردار نیستند، بازار دارویی جهان را اشباع کرده است. محلول بودن این دارو در آب کار قلابی سازان را راحت تر کرده است. بنابراین در خرید و مصرف این دارو نهایت دقت را به خرج داده و از اصل بودن دارویی که می خرید، امطمئن شوید و هیکل و دور بازوی فروشنده را دلیل اصل بودن داروهای مغازه اش ندانید. محلول بودن این دارو در آب همچنین امکان و احتمال رشد و تکثیر باکتریهای بیماری زا و خطرناک در داخل آمپولهای این دارو را به شدت افزایش داده است. به این مهم توجه داشته باشید که با مصرف نمونه های نه چندان معتبری که امروزه در بازارهای ایران نیز به فراوانی موجود بوده و از طرف فروشندگانی که به مدد خر تو خر بازار مربی گری ایران خود را خدایان علم پرورش اندام میدانند بوفور تجویز می شود و صد البته قلابی بودن 100 درصد این داروها نیز کاملا واضح است بسیار خطرناک است. این دارو عموما به صورت آمپولهای 25 میلی گرم در میلی لیتر تهیه و عرضه می شود. دز متوسط و نرمال مصرف این دارو در حدود W الی X میلی گرم در هفته توصیه شده است اما با این وجود، ورزشکاران گاه از دزهای Y الی Z میلی گرم در روز نیز استفاده می کنند.مصرف و تجویز این دارو در بین ورزشکاران و مربیان و دارو فروشان ایرانی امروزه بسیار زیاد شده و به مرز نگران کننده ای رسیده است.جالب است که همین مربی نماها و قلابی فروشان که به مدد 100،200هزار تومان کارت مربیگری گرفته اند و عالمان جدید علم دارویی بدنسازی نیز حتما هستند(!!!)این دارو بوفور در دوره های حجم استفاده میشود و کاملا مشخص است که این داروی محلول در آب در افزایش سایز عضله تاثیرچندانی ندارد.
1386/09/09 23:01 مهدی چاپ


--------------------------------------------------------------------------------


استروئیدهای آنابولیزان
استروئيدهاي آنابوليزان،مشتقات هورمونهاي مردانه يا تستوسترون ميباشد که در مقايسه با خود تستوسترون(هورمون مردساز)داراي اثرات آنابوليک بيشتر و اثرات مردانه(آندروژنيک)کمتر هستند.مصارف درماني اين گروه دارويي،شامل اختلالات عملکرد غدد جنسي مردانه،کم خوني،سرطان پستان(به عنوان داروي کمکي)آنژيوادم ارثي و آندومتريوز(بيماري زنان)،تاخير در رشد استئوپروز(پوکي استخوان)،سوختگي و جراحي ميباشد.براي درمان کوتاه مدت از انواع خوراکي نظير متيل تستوسترون و جهت درمان بلند مدت از انواع تزريقي مانند ناندرولون استفاده ميشود.نخستين گزارشات حاکي از کاربرد نابجاي اين داروها در ورزش به سال1950 مربوط ميشود تا جايي که گروهي از وزنه برداران و بدنسازان مرتکب دوپينگ با اين داروها شده بودند.پس از آن درخشش وزنه برداران روسي را در المپيک 1960 به مصرف داروهايي از اين دسته نسبت دادند. استروئيدهاي آنابوليزان در سال 1974 به فهرست داروهاي ممنوعه اضافه شدند.

بدليل احتمال مصرف نابجاي هورمون تستوسترون توسط ورزشکاران براي فرار از نتايج آزمايش مثبت در سال1684 نسبت غلظت ادراري تستوسترون به ابي تستوسترون معادل6 به1 بعنوان حد مجاز شناخته شد و بالاتر از آن،نشانگر مصرف تستوسترون خارجي قلمداد گرديد.(زيرا اين ترکيب در بدن يک فرد عادي وجود دارد)خلع مدال طلاي بن جانسون دونده کانادايي در المپيک1988 سئول به دليل مصرف نابجاي داروي استانوزولول و ده ها مورد ديگر از اين دست نشانگر وسعت مصرف اين داروها در ورزش امروز ميباشد.اين داروها توسط ورزشکاران جهت افزايش کارآيي ورزشي،حجم و قدرت عضلاني،ايجاد ظاهري درشت و خشن نما و بالاخره افزايش حالت تهاجمي و کاهش احساس خستگي استفاده ميشوند.بيشترين ميزان مصرف اين داروها در رشته هاي بدنسازي،دوميداني،کشتي،وزن ه برداري و فوتبال گزارش شده است.اولين گروه از اثرات جانبي اين داروها،عوارض مردانه(اندروژني)ناشي از آنها است که شامل پيدايش و افزايش جوش صورت،طاسي،تحليل رفتن شور جنسي،تحليل بيضه ها،تحريک پذيري،حالت تهاجمي،ژنيکوماستي(بزرگ شدن پستانها) ايجاد صفات مردانه در زنان و بالاخره عقيمي ميباشد.عوارض عضلاني اسکلتي اين داروها شامل تسريع بسته شدن اپي فيز استخوان ها(خط رشد) در دوران نوجواني و جواني و بنابراين رکورد رشد،افزايش احتمال در رفتگي استخوان،عدم تناسب عضله با زردپي و بالاخره تخريب مفاصل ميباشد.

استروئيدهاي آنابوليزان پس از بسته شدن اپي فيز تاثيري بر روي رشد استخوان ها ندارند.عوارض کبدي استروئيدهاي آنابوليزان گسترده بوده و در زمره عوارض بلند مدت و خطرناک اين داروها ميباشد.اين عوارض در هنگام مصرف انواع خوراکي داروها بيشتر ديده ميشوند و امروزه بدليل روي آوردن ورزشکاران به اين نوع از داروها به لحاظ دفع سريعتر آنها نسبت به انواع تزريقي،متاسفانه مبزان مصرف نوع خوراکي بالا رفته است.اثر بر روي متابوليسم (سوخت و ساز)کبدي داروها و استروئيدهاي درون زا،احتباس صفرا و يرقان انسدادي،نارسايي کبدي،تخريب بافت کبد و بالاخره سرطان هاي خوش خيم و بدخيم از جمله عوارض کبدي اين داروها هستند که زمان بروز آنهاحتي تا22 سال بعد از مصرف دارو نيز گزارش شده است.دسته بندي عوارض جانبي داروهاي آنابوليزان،بر روي کليه و پروستات ايجاد ميشوند که مهم ترين آنها بزرگ شدن پروستات و سرطان پروستات و سرطان کليه هستند.از جمله مهم ترين عوارض قلبي-عروقي و خوني استروئيدهاي آنابوليزان که به فراواني مشاهده ميشوند و بدين ترتيب افزايش احتمال بروز سکته قلبي(انفارکتوس ميوکارد) و سکته مغزي،افزايش ميزان انعقاد خون و افزايش تعداد سلولهاي خون (پني سيتمي) قابل ذکر هستند.علاوه بر اثرات جسماني فوق الذکر،دسته اي از اثرات روحي-رواني نظير افسردگي،هيجان،جنون و بالاخره اعتياد نيز در اثر مصرف اين داروها ايجاد مي شوند.

__________________






dianabol دیانابول



متاندرسترولون(متان)نام دیگراین دارومیباشدکه قرص
۵ ميلی گرمیاست واسترییدمحبوب وکاری میان ورزشکاران است.این محبوبیت به خاطر تاثیر فوری آن می باشد.تعداد4تا5قرص در روز می تواند موثر شود البته با عوارض آندروژنی!این دارو بصورت یک استروژن مبدل برای ذخایر آب مشکل ایجاد میکند.بااین وجود در دوز مذکور مصرف می شود.خطر ناشی از حملهءآن نیزجدی می باشد

این دارو بمدت ده سال است که در بازار با نام های زیر یافت میشود:

1-(Dianabolامریکایی)

2-(Methanروسی)

3-(Pronabolهندی)

4-(Refovitمکزیکی)

مدل روسی این دارو در درجهء بالایی قرار گرفته که ورزشکاران این را نمی دانند.تقلبی این نوع وجوددارد وهمین موضوع باعث شده که به ارزش داروی اصلی لطمه بخورد.مدل مکزیکی این دارو تزریقی25
mg/Refovit می باشدویک شیشه 50mlآن شامل 250قرص دیانابول می باشد.

مصرف کنندگان این دارو معتقدند قرص این مدل موثر تر است.قرص های دو قلوی صورتی رنگ در بسته های
500یا1000تایی نیز مورد پسند هستند.متادون مدل تایلندی این دارو است که طرفدارهای اندکی دارد.

اوکراین هم تولید کننده این دارو می باشد وطرفداران آن بسیارند .ودر بسته ۱۰۰تايی موجود است
.

به یاد داشته باشید که این دارو در بدنسازان ایران بسیار مصرف می شود
.

شایعترین عوارض این دارو بیماری های کبدی (سرطان)وهمچنین
Gynecomastiaمیباشد .









HCG

HCG
یا گنادوتروپین انسانی را از ادرار خانمهای آبستن تهیه می کنند . این دارو تزریقی است و در ایالت متحده و بعضی کشورهای دیگر تولید می شود.



PREGNYI
همين دارو است كه توست ارگاننهلندperofasiکهتوسط سرونو ساخته می شود .



از این دارو به منظور مداوا در بیماری هایی چون افزایش ترشهات و مشتقات تستوسترون در بیضه های پسران جوان یا تولید
Hypogonadismو به عنوان داروی کمکی پر مایه که باعث می شود تخکهای تخمدان زن روبه بهبود برود واز این گونه بیماریها .



علت مصرف
HCGدر ورزشکاران این است که محصولات ویاخته های طبیعی تستوسترون هنگام دوره رفتن خود راتحریک کنند یا بعد ازیک سیکل مصرف استروئیدی مواد طبیعی وقاعده بدن را به حد نرمال در آورند . توقف یک سیکل و دوره استروئیدی غیرمنتظره است به ویژه وقتی که آندروژنهاکم یا کلا" نیستند می توانند یک صدمه جدی به عضلات رشد کرده ورزشکاران برسانند.



HCG
برای مصرف می شود که یاخته ها وتولیدات طبیعی هرمونی را تحریک کند واز طرف دیگر از یک سرنگونی سیستماتیک قطعی و مشخص جلوگیری کند .



نوع تقلبی این دارو به ندرت یافت می شود اما در هر صورت باید دقت و وسواس به خرج داد .باید بدانید که اگر این داروی تزریقی را به صورت غیر استریل استفاده کنید دچار عوارضی همچون تب وسردرد ودردهای گوناگون خواهید شد
.



HCG
در دو شیشه مجزا موجود است که یکی مایع محلول ودیگری پودر می باشد که باید آنها را باهم حل کنید وتزریق عضلانی نمایید .



به یاد داشته باشید که بهتر است که این دارو در جای خنک نگهداری شود وهمچنین خنک تزریق شود
.



امیدوارم این مطالب براتون جالب بوده باشه در آبدیت بعد درمورد دیانابول
DIANABOLکه بیشتربه(متان)شهرت داره مطالبی می نویسم.









می دونید که یکی از مشکلاتی که بدنسازان مواجه هستند(
جینکوماستیاGynecomastia)است؟

باید بگم این بیماری خیلی مشکل سازه بخصوص وقتی که پا به سن می گذارد. با بلایی که سر سینه این افراد می اید باعث می شود که آنها از نشان

دادن سینه هایشان در مقابل دیگران امتناع کنند چون خجالت می کشند .این حالت را در موقع کم کردن وزن هم نمی توان تصحیح کرد و در مواقع


حاد احتیاج به عمل جراحی دارد
.

برای رفع این حالت سینه های نا معمول و چربیهای آن از طریق یک شکاف 1 اینچی که بین حاشیه پائینی نوک پستان ایجاد می شود امکان پذیر

است . نتیجه این شکاف ها معمولا جزئی است اگر بزرگی سینه ها از چربی حاصل شده باشد
Liposuctionمی تواند به تنهایی برای کاهش

حجم سینه ها کارساز باشد این فرایند دوساعته روی بیمار سر پایی با بیهوشی موضعی و مسکن داخلی (وریدی) امکانپذیر است .

ریسک این جراحی هنگامی که یک جراح مجرب روی آن کار کند بسیار کم است .بعد از مدت چند هفته بعد از عمل جراحی دیواره قفسه سینه در

ظاهر به حالت عادی باز می گردد بعد از عمل جراحی یک سینه بند مخصوص لازم تا کبودی وتورم حاصله را فرو نشاند ورفته رفته احساسی

که در نوک سینه ها ست کم می شود و تمام فعالیتها عرض مدت سه هفته از سر گرفته می شود
.

ولی در کل باید گفت که تمام این کارها به خاطر زیاده روی ها حاصل می شود ولی فکر هم نکنید که خیلی ساده است
!!

این هم از
جینکو ماستیاGynecomastia.



در مورد
HCGدر آبدیت بعد مطالبی خواهیم گفت ,بخوانید حتما برایتان جالب است.

در ضمن اگر سوالی در مورد این داروها دارید در نظرات ذکر کنید حتما جواب می گیرید . نظر و پیشنهاد یادتون نره
.







آنادر
anadur:



یکی از بیشترین استروئید های مصرفی است که درساختمانش ناندرلون وجود دارد وبا آن که در دسترس بسیاری از بدنسازان هم هست ولی این ورزش کاران از ان دوری می کنند علت این است که تاثیری مانند دکادرابولین دارد .افراد کمی از این دارو استفاده می کنند . مهمترین چیزی که آنادور را از دکا درابولین متمایز میکند پایداری وثبات طولانی آن است
.

آنادر بعد از یک بار تزریق حدود چهار هفته در بدن فعال می ماند همچنین از این دارو اکتیو بالاهم مورد توجه است
.

آنادر یک تاثیر سازنده دارد که سنتز پروتئین و همچنین خاصیت تحریک ناندرلونی را در بدن دارا است که پروتئین زیادی رامی طلبد
.

برای استفاده از هر استروئیدی بدن احتیاج به پرتئین زیادی دارد
,اما باید متذکر بشم که برای اثر بخشی بهتر ناندرلون به پروتئین زیادتری نسبت به دیگر استروئیدها احتیاج است.وهمیشه یادتان باشد که در مورد آنادر این موضوع بسیار هائز اهمیت است .

آنادر از جمله استروئیدهایی است که به سرعت بر روی وزن وقدرت تاثیر می گزارد. این داروخیلی قدیمی ودارای اثر سازندگی در بدن می باشد وبعد از ذخیره شدن در بدن یک افزایش حجم تعادلی عضله را در پی دارد. ورزشکاران عقیده دارند که ذخیره واحتباس آب به واسته این دارو کمتر از دکادرابولین است به همین دلیل ورزشکاران معمولا از این دارو در زمان مسابقات استفاده می کنند
.

باید در نظر داشت که تاثیرات آندروژنی آنادر کم است به همین دلیل در زمان استراحت بااندروژنی قوی مثل پارابولان
, پرو پیونات یا تستوسترون ترکیب شود . این دارو در برابر خسارات وارده بر عضله قبل از تمرین ها شدید ودرخین یک رژیم کمک می کند.

به دلیل سازندگی این دارو هنگام مداوای استروئیدی مصرف می شود وچند ماه طول می کشد
.

آنادر یک داروی مصرفی است که در شروع مصرف استروئیدی برای ورزشکاران زن به کار می آید
.

مردها نباید استروژن مصرف کنند زیرا آنادر به ندرت تبدیل به
Gynecomastiaمی شود.می توان گفت عوارض جانبی آنادر به مراتب کمتر ازدکادرابولین است . این دارو بر خلاف بسیاری از داروهای مشابه صدمه چندانی به کبد وارد نمی کند وحتی بیماران کبدی هم از آن استفاده می کنند.

عوارض جانبی همچون مردانه
,آکنه وکلفت شدن صدا و رشد میل جنسی در زنان حساس را در پی دارد. فشار خون بالا که بر اثر استفاده این دارو ذخیره آب ونمک کم میباشد که به ندرت دیده می شود.

استفاده از محرکهای تستوسترون چون
HCGوClomidضرورتی ندارد زیراکه آنادر اسپرماتاژنیکSpermatagenic به حداقل برسد. آنادر یک داروی بسیار سازگار است که دارای وضعیت وکیفی عمومی است که سلامتی مصرف کننده را بهبود می بخشد چرا که بسیاری از ورزشکاران به این ادعا معترفند که ایندارو برای بهبود سلامتی روان نیز موثر است .

با استفاده 200میلی گرم درهر 10روز می توان بهترین نتیجه که در اثر استفاده آنادر ایجاد می شود به دست آورد. آنادر بر خلاف دکادرابولین که هفته ای باید استعمال شود آنادر تاثیر بسیار طولانی راداراست وفاصله میان هر تزریق را می توان زیاد کرد
.

در موارد تولیدات دیگر که محصولات نامناسبی نیست این مقدار به 4تا50 میلی گرمی در مدت مشخصی بر می گردد
,ورزشکارانی که از واحدهای تزریقی بزرگ واحمه ندارند هر 10 روز یک دوز 4میلی لیتری استفاده می کنند .

همه این مطالب را برایتان گفتم اما این مورد را بگویم که بیشترین ترس بدنسازان از این دارو به خاطر قیمت بالای آن است .چرا که قیمت یک آمپول بزرگ آن در بازار سیاه تقریبا 13تا15دلار است این دارو در پزشکی تقریبا مصرفی ندارد
.

آنادر ترکی
,بلژیکی,فرانسوی,یونانی ,تک تک بسته بندی می شود و50 میلی گرمی آن در حدود 10 تا15 دلار قیمت دارد .

.حرف من فقط این است (ورزش را درخدمت زندگی بگذاریم نه زندگی را صرف ورزش ) آخر قمارکه دیگه معلومه!!!!!



به ادامه حرفهای گذشته بپردازیم

بیشترین داروی مورد استفاده ورزشکاران بالاخص زیبای کارها
استروئیدهای آنابولیکی است .



این نوعداروها توانایی زیادی در تاثیر گزاری بر روی هرمونهایی چون تستوسترون که هرمون مردانه است دارد و تاثیر بسزایی در رشد عضلات دارند
.



علت استفاده بیش از طرف بدنسازان و ورزش های قدرتی به خاطر همان تاثیراتش بر روی عضلات و قدرت بدنی می باشد
.



عوارض این نوع دارو
:


1-صدمات جبران ناپذیر به کبد همچون سرطان



2-
صدمه زدن وکاهش متابولیسم چربی



3-
سخت شدن شریانها



4-
اگراندیسمان یا بزرگنمایی رشته های عضلانی قلب در حین کم کردن انبوه مویرگها که منع کار قلب را دچار می شود .

5-ایجاد نشانه های مردانه در زنان



6-
کوچک شدن بیضه ها و کم شدن ساخت اسپرم مردان



7-
افزایش هرمون زنانه در مردها وکاهش همین هرمون ها در زنان



8-
در جوانان متواند باعث استپ رشدی شود



9-
افزایش جراهات وارده بر عضله



10-
بعد از ته نشین شدن این فراورده ها تاثیرات مخرب روانی در پی دارد



11-
بزرگ تناسلی مردان



12-
بزرگ شدن پستانهای مردان در اثر استفاده این داروها



عوارض دیگر این داروها




بر اثر استفاده هرمنهای رشد واستروئیدها مشکلات دیگری نیز وارد می شود که به قرار زیر است
:

1-کاهش حجم منی



2-
آتروفیه ووقفه کار بیضه ها



3-
ضعف جنسی



4-
التحاب معده



5-
تحریک پذیری مثانه



6-
هیپر کلیسمی



7-
بی نظمی قاعدگی



8-
پیدایش علائم مردانه در زنان



9-
بر افروختگی پوست



10-
آکنه



11-
بلوغ زود رس پسران



12-
هیجان



13-
احساس سرما

14-بیخوابی



15-
تهوع



16-
استفراغ



17-
اسهال



18-
احتباس آب و سدیم



19-
بثورات جلدی و درماتیت



20-
افزایش نعوظ



21-
هیرسوتیسم



22-
ریزش موی سر , )طاسی)

23-کلفتی صدا در زنان



24-
بزرگی کلتیوریس



25-
اختلالات قاعدگی



26-
جلوگیری از ترشح گونادو ترپین



27-
زود بسته شدن اپیفیز



28-
رشد یا ریزش غیر عادی موهای بدن



29-
یبوست



30-
بروز زخم در زبان ولثه



31-
ورم ساق پا



32-
خون ریزی غیر عادی



33-
زرد پوست وچشم



34-
درد ناحیه شکم



35-
سیاه شدن مدفوع



36-
بوی نامتبوع نفس



37-
تیرگی ادرار



38-
کهیر



39-
کاهش اشتها

40-گلو درد و تب



41-
کم کاری تیروئید



42-
افزایش احتباس ازت



43-
ادم



44-
آکنه وهیپ تروفی پروستات



45-
در مقادیر خیلی زیاد باعث آتروفی بافت وپستانها وآندومتر



46-
درد در ناحیه کمر



47-
نازک شدن صدا درمردان



48-
درد استخوان



در آخر این موضوع باید بگوییم اگرچه مطمعنا" همه این عوارض یکجا در یک نفر دیده نمی شود ولی هر کدام این مشکلات میتواند موجب بحران های وحشتناکی در زندگی شوند
.






اکنون به تعریف انواع دوپینگ ونوع کاربرد آنها می پردازیم و عوارض آن را بیان می کنیم.



انواع دوپینگ
:

1
- دوپینگ با داروهای محرک:



این گروه محرک ها مانند آمفتامین-افدرین-کوکائین و کافئین باعث فعال و تحریک سیستم عصب مرکزی میشوند
.



این دسته داروها تحریک کننده های قوی هستند که قبل ازمسابقات یا حین مسابقات مورد استفاده قرار می گیرند

واستفاده از آن خلاف محسب میشود
.



بااستفاده از این داروه ها فعالیت مفید افزایش یافته و آمادگی برای ریسک بیشتر می شود ودر حین انجام فعالیت

خستگی کمتر احساس می شود و گرچه شاید به هدف موقت برسد ولی ممکن است پیامدی تا حد مرگ پیش آید
.



عوارض جانبی این گروه داروئی

1-
حالات خستگی سخت



2-
به هم ریختگی وفروپاشی شخصیتی



3-
ناتوانی عمیق



4-
حالت تهوع



5-
سست شدن گردش خون



6-
اختلالات و مشکلات ریتمی قلب



7-
خستگی کامل و در اخر مرگ



2
-
دوپینگ بیحس کننده های موقتی و بیهوش کننده ها:



این دسته از داروها برای پوشاندن درد عضلات به کار می روند

از عوارض جانبی این نوع داروها

1-
اختلالات ذهنی



2-
تغییر در سیستم ووضعیت درک



3-
در ترکیب با داروهایی مانند آمفتامین-افدرین-کوکائین و کافئین خستگی شدید ایجاد میکنند.



3-
دوپینگ خونی:



با به ورود به خون چه خود چه غریبه ظرفیت حمل مواد را بالا برده وتوانائی عملکرد به خصوص در انواع




ورزش های استقامتی سریع می شود
.



از عوارض این دسته دوپینگ


1-احتمال سرایت بیماری با تزریق خون قریبه



2-
خطر ذخیره کردن بیماری و انتقال خون و سرایت بیماری



4-
دوپینگ داروهای محرک ادرار:



این نوع دارو در بسیاری از ورزشها به کار می رود مانند وزنه برداری - بوکس -کشتی و
...



این دارو برای رده بندی و دسته وزنی هائز اهمیت است. این داروها با کم کردن آب بدن وزن راکاهش میدهند
.



عوارض جانبی این نوع دوپینگ

1-
اختلالات گردش خون



2-
گرفتگی عضلانی



3-
اختلالات بحرانی



4-
گرفتگی عضلات معده



5-
کم شدن ناگهانی حجم عضلات بدن

هیچ نظری موجود نیست: